Психологічна підтримка учасників освітнього процесу здійснюється на сторінці Фейсбук за адресою:@psy.nvk.vug
Мета та функції психологічної служби Вугледарського навчально-виховного комплексу
"Політехнічний ліцей - загальноосвітня школа І-ІІ ступенів" (далі школа): основні завдання та функції.
Психологічна служба школи один з компонентів цілісної системи освіти.
Спеціалісти психологічної служби у своєї роботі використовують основні нормативні документи: Конституція України, Закон України «Про Освіту», Декларацію прав людини, Конвенцію про права дитини, Етичний кодекс соціального педагога, Етичний кодекс практикуючого психолога, та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України (далі МОН), Положенням про психологічну службу у системи освіти України, листами МОН України, наказами МОН України та Донецького обласного навчально-методичного центру психологічної служби і системи освіти.
Мета психологічної служби школи - психічне здоров’я учасників освітнього процесу. Основним завданням – сприяння психічному, психофізичному та особистісному розвитку учнів та педагогів. Основним засобом – створення сприятливих психолого-педагогічних умов для повноцінного психічного розвитку, розкриття потенційних можливостей розвитку індивідуальності кожного.
До складу психологічної служби школи входять:
Соціальний педагог
Практичний психолог
Головними напрямками роботи психологічної служби є:
- вивчення особистісних особливостей учасників освітнього процесу і реалізація особистісного підходу;
- надання допомоги педагогам у реалізації професійних функцій;
- надання психологічної допомоги сім’ї у вихованні і навчанні;
- робота з професійної орієнтації;
- корекція асоціальної поведінки, діагностика, профілактика і корекція відхилень у психічному розвиткові;
- супровід обдарованих дітей.
- супровід дітей (мікрогруп), які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах.
Головними функціями роботи психологічної служби є:
- Психодіагностика (отримання психологічної інформації, проведення тестів, тренінгів);
- Психокорекція (впровадження психологічної інформації: проведення індивідуальних психологічних консультацій здобувачів освіти, педагогів, батьків (за звертанням), проведення індивідуальної психокорекційної роботи), а також розробка завдань, методів, критеріїв діяльності школи з керівництва розвитком і формуванням особистості школяра і колективу учнів);
- Психологічна просвіта та профілактика серед учасників освітнього процесу.
- Соціально-педагогічний супровід (мікрогруп та осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах).
- Вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного колективу в цілому.
Орієнтація на розвиток дитини визначає основні завдання психологічної служби освіти:
- реалізація в роботі з дітьми можливостей, резервів розвитку;
- розвиток індивідуальних особливостей дітей;
- створення сприятливого для розвитку дитини психологічного клімату, який визначається організацією продуктивного спілкування, ситуацій успіху в тій діяльності, яка для дитини є значимою;
- створення психологічної допомоги суб’єктам освітнього процесу на основі сучасних досягнень психологічної науки.
- створення взаємодії закладів, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації.
- захист прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах,
тощо.
- формування у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я.
- попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню протидії домашнього насильства.